fredag 27. november 2009

Sunnivas saftsimile*

Livet er som saft. Du har konsentrat, og så har du vann. Konsentratet er alt det viktigste og vakreste som gjør en Lykkelig, og vannet er alt det tilfeldige og hverdagslige som hører med likevel. For at saft skal være godt, må begge deler til. Faktisk må det være mest vann og minst konsentrat, selv om konsentratet er selve det som gjør saft til saft. Slik er livet også. Blandingsforhold 1:6, best med naturlig sukker og selvplukkede bær.


* Sunniva er jenten jeg drakk te med tvers gjennom videregående og savner fælt akkurat nå. Alltid en ny livsfilosofi eller livsmetafor, alltid veldig lik en Audrey (Tautou, Hepburn eller Horne). Saftsimilen er fra en helt vanlig dag på videregående, da hun kom stormende noen minutter for sent (som alltid) og hadde en ny livssimile til å leve etter (som alltid). Det er godt mulig hun helt har glemt den selv.

5 kommentarer:

  1. Ah.
    Saft-biletet fungerer betre enn noko anna eg kan tenkja meg i heile verda nett no.

    SvarSlett
  2. Takk fordi du delte:)

    SvarSlett
  3. Dette er det mest fantastiske eg har lese i dag.

    SvarSlett
  4. Sunniva! Åh, akkurat sånn er Sunniva.

    SvarSlett
  5. Eg likar at fotnoten er om lag like lang som sjølve bloggposten - heilskapen får eit slikt fint postmodernistisk skjær.

    SvarSlett