onsdag 26. oktober 2011

Akribi

Jeg har vært på en kort ferie i hovedstaden, som jeg kanskje (kanskje ikke) kommer tilbake til senere. Nå sitter jeg med søknadsinnspurt og ser fram mot en helg travlere enn noen helg har vært før, selv i masterinnspurten (!). I alt kaoset har jeg bare én relevant opplysning å dele med dere, som jeg brukte en prosentvis altfor stor del av dagen på å undersøke:

Det skrives slik: ph.d.

Altså ikke verken Ph.D. eller PhD eller Ph.d. eller hva du nå ellers måtte finne på å tro.

(Se bare her.)

5 kommentarer:

  1. Det gav meg litt ro i hjartet å få vita dette, om det er noka trøyst for tida du brukte på å finna det ut. Lukke til med søknaden!

    SvarSlett
  2. Å! Lett og snøgt å finna her: http://sprakrad.no/nb-NO/Sprakhjelp/Skriveregler_og_grammatikk/Forkortinger/

    Språkrådet <3 ;)

    SvarSlett
  3. Og nota bene: Eg måtte slå opp akribi. Takk for at du lærde meg eit nytt ord!

    SvarSlett
  4. Eg set alltid pris på å få slike høve til å oppdatere både vokabular og rettskriving. Takk!

    SvarSlett