mandag 5. desember 2011

9 ps. Bananklumper

Oppsummeringen lar vente på seg, jeg har nemlig eksamener og julegaver å ta meg av. Imens har jeg fått verdens fineste (kjøpte) pakke i posten, fra Paludans antikvariat. Se bare her:

9 ps. Bananklumper! Og frimerkene er fra Ecuador og Island.
Baksiden av pakken, med stempel og frimerke.
Inni pakken var dette brevet, som beklaget at boken min hadde kommet så sent.
Med stempel og tyske inflasjonsfrimerker.
Og en kupong verdt 1 pilsner.
Inni det første laget gråpapir var det et bokomslag.
Inni bokomslaget var det en ny pakke med gråpapir, med et fint bilde utenpå.
Og inni det gråpapiret fant jeg Michel Foucaults Galskapens historie. Jeg tør vedde på at ingen bok av Foucault har vært så fint innpakket før, og heller ikke så gledelig mottatt av kjøperen.

Moralen av historien er denne: kjøp alltid bøker fra koselige antikvariater, som Paludans.

2 kommentarer:

  1. Ei so spanande pakke hev eg aldri fenge, trur eg. Men eg hev ynskt meg Seksualitetens historie til jol. Og når eg segjer til far at eg ynskjer meg den og den boki, so fær eg henne. No skal me jaggu focaultalisera oss!

    SvarSlett
  2. Nydelig! Elsker sånt. Åh.

    Jeg kjøpte en Klein-flaske (det er en fysikk-greie, veldig kul, veldig nerdete) til Martin i bursdagsgave i fjor, gjennom en fyr som lager dem fordi han syns det er gøy. Jeg fikk først en personlig mail med koselige hilsener og spørsmå, og med bilder av flaska, av han selv, og det vakre vårblomstrende hagen til kona hans (bare som sånn bonus). Jeg har lagret mailen fordi den er så vakker. Selve pakken inneholdt enda et brev, selve flaska og i tillegg tre-fire gøyale liksom-bred med "advarsler", terms of use, instrukser osv som var skikkelig Monty Python-aktige i stil, bare... fordi. Jeg fikk lyst å kjøpe absolutt alt den mannen lager, bare fordi kundeservicen var så fabelaktig.

    SvarSlett